Щоб стати професіоналом у своїй справі самих знань замало. У будь-якій сфері необхідний досвід і багато годин практики. Медіація - не виключення. Та де ж взяти неоціненний досвід, та як розпочати практику? Подібні питання чи не щодня постають перед медіаторами-початківцями.
Проєкти з надання послуг у сімейній- та бізнес медіації активно розвиваються. Й корисні вони не лише для медіаторів-початківців, а й для тих, хто шукає вихід з конфліктної ситуації, та бажає вирішити її мирним шляхом, адже більшість з цих проєктів є волонтерськими. Саме у таких проєктах медіатори-початківці в супроводі менторів мають змогу розвинути свої професійні навички та розпочати практику, а клієнти - можливість pro-bono (безоплатно) отримати послугу медіації.
Одним з таких проєктів в Україні є «Майстерня практик медіації», який було започатковано Commercial Mediation Group спільно з Українським Центром Медіації. Насамперед Майстерня є платформою, де досвідчені медіатори-практики діляться досвідом зі своїми молодими колегами, та залучають їх до бізнес-кейсів, зокрема, у споживчих спорах, партнерстві, конфліктах з органами влади, комунальними установами тощо.
Проєкт було започатковано цьогоріч, та вже зараз у ньому залучено понад 30 медіаторів, серед яких 4 ментори й 2 супервізори. Як зазначає співзасновниця "Майстерні практик медіації" та керуюча партнерка Commercial Mediation Group, сертифікована бізнес- і сімейна медіаторка, бізнес-тренерка, юристка, Почесна членкиня Національної асоціації медіаторів України Ольга Тютюн: "Розвиток себе важливий, й кожен медіатор-початківець повинен зрозуміти та відчути, що готовий практикувати. Проте, без удосконалення навичок та менторської підтримки почати практикувати зазвичай дуже важко. Майстерня - це перш за все спільнота, де кожен учасник отримує підтримку, професіоналізацію, додаткове навчання, коучинг, супервізії, та, найголовніше - можливість практики у справжніх кейсах."
Дедалі частіше сучасні компанії для вирішення своїх спорів та ведення продуктивних переговорів обирають медіацію, тож зрозуміло, що в процесі ведення бізнесу медіація відіграє важливу роль. Відтак, щоб забезпечити усі потреби й очікування клієнтів стосовно процесу, професійність медіатора і його досвід мають неабияке значення. Звідси витікає те, що менторські проєкти, які створені для додаткової професіоналізації медіаторів є важливими, адже саме вони дають змогу на виході отримати досвідченого медіатора, з десятками годин різносторонньої практики, напрацьованої у реальних кейсах.