Партнерська медіація

Коли у бізнесі виникають непорозуміння між партнерами, то час, увага та енергія витрачаються на вирішення суперечок. Водночас медіація між партнерами сприяє тому, щоб усі ресурси було спрямовано саме на розвиток бізнесу.

Така медіація дуже доречна на початку партнерства. Саме у цей час виникає потреба обговорити та узгодити всі істотні умови спільного бізнесу. Зазвичай без участі медіатора це зробити складно: певні питання піднімати незручно, інші – здаються очевидними (хоча насправді партнери можуть мати різне бачення), і навіть повного розуміння, що саме потрібно узгодити, часто немає. Медіатор створює умови для обговорення всіх важливих питань.

Якщо в результаті партнери домовляються – непорозумінь у майбутньому буде менше, і всі ресурси будуть спрямовані саме на розвиток бізнесу. Іноді після медіації партнери вирішують не розпочинати спільну справу. Такий результат також є позитивним, адже дає змогу зберегти час, гроші та відносини.

Якщо конфлікт між партнерами виникає у бізнесі, який уже працює, то медіація – це можливість врегулювати його швидко. Тривалий конфлікт між партнерами може призвести не лише до втрати грошей та бізнес-можливостей, а й до занепаду бізнесу взагалі.

Якщо йдеться про припинення партнерства (вихід, розділення тощо), медіація дозволяє домовитися про всі важливі питання і при цьому зберегти (а іноді й відновити) відносини. В такому разі партнери виграють час, гроші, уникають репутаційних втрат, зберігають відносини і навіть можуть співпрацювати у майбутньому.

У сімейному бізнесі партнери мають постійно тримати баланс між родинними стосунками та бізнес-інтересами. Родинні стосунки зазвичай збільшують ризик конфліктів у бізнесі та є фактором, який ускладнює ситуацію. Тому допомога незалежного професійного посередника (медіатора) буде дуже доречною, оскільки ключовим питанням, окрім власне бізнесу, є відносини.