Конфлікт-коучинг є особливою формою консультування та індивідуальної підтримки. Він спрямований на конструктивне вирішення конфлікту, а також - на розвиток навичок з управління конфліктом.
Конфлікт-коучинг працює з короткостроковими і з довгостроковими цілями Клієнтів.
Короткострокові цілі часто пов'язані з конкретною ситуацією, наприклад: «Як повідомити колективу неприємну інформацію?» або «Що мені робити з конфліктом, який у мене стався?»
Довгострокові менш пов'язані з конкретною ситуацією, наприклад: «Як реагувати на критику?» або «Хочу розібратися, чому я потрапляю у схожі конфлікти?»
Конфлікт-коучинг можна застосовувати окремо або в процесі медіації.
У медіації конфлікт-коучинг можна проводити зі стороною на індивідуальній зустрічі. Це дозволяє розглянути варіанти управління конфліктом, зробити оптимальний вибір і розробити підхід до обговорення конфлікту з іншою людиною.
Коуч допомагає Клієнту отримати більше ясності про ситуацію, про роль, яку Клієнт займає в конфлікті, і про стратегії, які використовує. Це дозволяє Клієнту впевнено приймати якісні рішення для управління конфліктом.
Приклади запитів на конфлікт-коучинг:
- хочу усунути напругу з моїх відносин з партнером з приводу наших розбіжностей;
- хочу бути менш поступливим у процесі обговорення проєкту;
- мені не подобається, що при спілкуванні з керівником я стаю у захисну позицію, і я хочу це змінити;
- хочу не уникати складної розмови, а нарешті провести її;
- хочу розібратися, чому я так різко відреагував в якійсь ситуації;
- мені важливо підготуватися до медіації та інші.
Таким чином, конфлікт-коучинг є потужним інструментом з управління конфліктом, який вже стався, відбувається зараз або може статися в майбутньому, і може бути корисним на будь-якій стадії конфлікту.