У вівторок 27 травня керуюча партнерка CMG мала честь представляти модуль, присвячений конфликтам і переговорам в Дистанційному навчальному курсі для керівників середньої ланки виконавчих партнерів МОМ.
Коли йдеться про онлайн-навчання, перше, що виникає у багатьох — це сумніви: чи буде ефект? Чи вдасться утримати увагу? Чи можна навчити м’яких навичок без живої присутності? Ці питання абсолютно закономірні. Але відповідь на них може бути позитивною, якщо онлайн-формат реалізований якісно та з розумінням потреб учасників.
У рамках "Школи управлінця" для керівників громадських організацій ми розробили модуль "Конфлікти і переговори". Це п'ять онлайн-уроків, кожен з яких побудований за принципом "від розуміння до дії". Модуль охоплює основи роботи з конфліктами, стратегії поведінки, переговорні моделі та аналіз інтересів.
Чому онлайн — це не вирок
Багато людей відчувають скепсис щодо дистанційного навчання — і не дарма. Дослідження фіксують низку бар'єрів:
- Відчуття ізоляції (Dede et al., 2017)
- Низька саморегуляція (Hart, 2012)
- Перевантаження контентом (Salas et al., 2002)
- Недовіра до практичності формату (Kizilcec et al., 2013)
У нашому модулі ми свідомо врахували ці ризики. Кожен урок має чітку структуру, активне запрошення до рефлексії, практичні приклади та інструменти. Це дало ефект залученості та користі.
При цьому, важливо наголосити, що далеко не все так похмуро із дистанційним онлайн навчанням. Є серйозні докази того, що якісне онлайн-навчання має свої унікальні переваги:
- Гнучкість і темп навчання зменшують стрес (Allen & Seaman, 2017)
- Рефлексивність посилюється завдяки простору для обдумування (Garrison & Cleveland-Innes, 2010)
- Вища залученість через завдання і тести (Bernard et al., 2009)
- Економія ресурсів — важливо в умовах війни, віддаленості, браку часу (Means et al., 2014)
Отже, ми врахували ці рекомендації і в кожному уроці передбачили інтерактивну вправу, тест або кейс. Учасники не просто переглядатимуть матеріали — вони інтегруватимуть інструменти у свою щоденну діяльність.
Підсумок
Онлайн-навчання не є загрозою якості — якщо воно змістовне, структуроване і побудоване з повагою до досвіду учасника. Наш модуль це довів. Переговори, як навичка, можуть формуватись навіть через екран — якщо в кадрі є структура, практика і підтримка.
Готові домовлятись ефективно? Онлайн — не перешкода, а простір для зростання.
Величезна вдячність Світлані Насировій за те, що рухала цю глибу вперед!