Вітаємо, друзі! Новорічні свята позаду. Напевно кожен присвятив трохи часу на осмислення і переосмислення себе, своїх цілей і прагнень. Ми також. І ми свідомо залишаємось вірні шляху переговорів і медіації для вирішення бізнес і особистих задач.
Це наш інтерес. Чи потреба?
Складні визначення часто народжуються там, де є мало розуміння суті. За багатослівністю втрачаються сенси.
Коли ми говоримо про послуги для людей і про людей, а саме такою послугою є медіація, то обов’язково торкаємось теми людських потреб і інтересів. Бо саме вони лежать в основі правильно організованої розмови з досягнення сталих рішень із значущих для кожної конкретної людини питань. Спосіб, процес переговорів, спрямованих на максимальне порозуміння під проводом нейтрального перемовника (медіатора) і є медіацією.
Отже, МЕДІАЦІЯ – це спосіб досягнення порозуміння, проста технологія ведення складних розмов за допомогою нейтрального посередника з метою досягнення сталих рішень із значущих для конкретних людей питань.
Цікаво, що в бізнес-літературі між поняттями «інтерес» і «потреба» майже не роблять різниці, або навіть ототожнюють, хоча Маршал Розенберг чітко розмежовує їх.
ПОТРЕБА – глибинна базова необхідність (безпека, повага, ясність, сталість, спільність, бути почутим, впливати тощо), тоді як ІНТЕРЕС – стратегія, завдяки якій ми досягаємо бажаного, задовольняємо потреби (формуємо фінансову подушку, залучаємо партнерів, будуємо коаліцію, розголошуємо чи приховуємо інформацію тощо).
Як правило люди не конкурують на рівні потреб, вони конфліктують, бо зазнають зіткнення застосовані ними свідомо чи ні стратегії, способи задоволення потреб.
Архімед казав: "Дайте мені точку опори і я переверну світ!"
Ми говоримо: спирайтесь в рішеннях на інтереси та потреби всіх учасників переговорів і світ повернеться до вас своєю прихильною стороно!
Медіатори CMG завжди до ваших послуг!
Розуміти людські потреби – це бути на півшляху до їх задоволення. Коли ми збираємось створити успішний бізнес, розвивати ринок послуг, медіації в тому числі, нам необхідно мати базове розуміння чого хочуть люди.
Якщо вірити професорам Гарвардської бізнес-школи, авторам книги «Умотивовані: як людська природа впливає на наш вибір» Полу Лоуренсу і Нітіну Норії, у всіх людей є ЧОТИРИ БАЗОВІ ПОТРЕБИ, які вони називають ключовими і які неабияк впливають на рішення і дії.
От вони:
1) Прагнення мати
Бажання володіти матеріальними і нематеріальними об’єктами, такими як влада, статус та вплив є серйозною рушійною силою. На це прагнення спираються не тільки торгівельні мережі, а і консалтингові компанії, організації, які обіцяють зробити клієнта багатим, впливовим і сильним.
2) Потреба прихильності
Бажання відчувати, що вас цінують та люблять, що виражатиметься в стосунках з іншими. До бізнесів, побудованих на бажанні прихильності можна віднести ресторани, салони краси, конференс-сервіси тощо.
3) Прагнення вчитися
Бажання задовольняти нашу допитливість. На цій потребі побудовані бізнеси в сфері освіти, книговидання і багато інших.
4) Потреба захищеності
Бажання захистити себе, коханих та власність. До цих потреб апелюють юридичні бізнеси, страхування, охоронні системи тощо.
Джош Кауфман у книзі «МВА в домашніх умовах. Шпаргалка бізнес-практика» пише, що на його думку Лоуренса і Норію варто доповнити, бо поза їхньою увагою залишилася ще одна надважлива людська потреба.
Отже, зустрічаємо номер 5 у нашому списку:
5) Прагнення відчувати
Потреба відчувати нові стимули, інтенсивні емоційні переживання, задоволення, радість, розвагу і передчуття. Звісно, на бажання відчувати спираються вже згадані нами ресторани, сфера розваг, мистецтво та спорт.
На думку Кауфмана: «Щойно у у групи людей з’явиться незадоволена потреба в одній чи більше із цих сфер, сформується ринок, щоб відповісти на цю потребу. Як наслідок, що більше прагнень охоплює ваша пропозиція, то привабливішою вона буде для потенційного ринку.»
А як щодо ринку медіації? Як вважаєте, які потреби людей вона може задовольнити?
До речі, можемо обговорити це на консультації, замовити яку можна за посиланням.
Ми відповідаємо швидко, працюємо якісно, бо розуміємо ваші потреби!