Супервізія для медіаторів

Термін «супервізор» походить від латинських коренів й означає «дивитися поверх».

Супервізія – це надання професійної допомоги спеціалісту (медіатору), яка спрямована на роботу з професійними труднощами, аналіз та удосконалення організації його роботи.

Сам термін супервізія, як "нагляд", "наставництво" передбачає паралельний процес, під час якого супервізор і супервізант разом дізнаються щось нове про клієнтів, один про одного та про себе.

Спроможність медіатора звертатися за підтримкою та приймати допомогу – одна з найважливіших професійних якостей його, як спеціаліста. В супервізії є можливість систематично бачити, усвідомлювати, розуміти та аналізувати свої професійні дії та свою професійну поведінку. Тому супервізія поряд із навчання (в сенсі передачі нових знань і навичок), включає елемент психологічного розвитку медіаторів. П. Ховкінс і Р. Шохет вважають, що супервізія несе такі три основні функції: освітню, підтримуючу та спрямовуючу.

Супервізія може проводитись в індивідуальному та груповому форматах.

Принципи роботи супервізіонної групи

1. Дотримання етики професійної спільноти медіаторів.

2. Конфіденційність та анонімність. Всі учасники супервізії беруть на себе зобов’язання не обговорювати те, що відбувається під час супервізії поза межами групи і не розголошувати інформацію особистісного характеру про клієнтів, медіатора, який представляє випадок (супервізанта) або учасників групи. З метою дотримання безпеки та анонімності для клієнтів супервізант змінює дані особистісного характеру а також інші дані, що дозволяють ідентифікувати клієнта.

3. Робота по запиту супервізанта. Робота групи спрямовується на задоволення запиту супервізанта. Група прагне працювати в межах проблем, заявлених супервізантом.

4. Свідоме ставлення до процесу. Учасники на початку процесу можуть самостійно обрати роль активного учасника або спостерігача і дотримуються її до кінця процесу.

5. Відповідальність за власні дії та їх наслідки.

Правила проведення супервізії для медіаторів

1. Коректність запитань та висловлювань. Якщо в питанні учасника групи є відкриті чи приховані твердження або судження, супервізор може знімати їх з обговорення.

2. Правило «СТОП». Супервізант може зупинити обговорення, не відповідати на запитання, які є для нього неприйнятними.

3. Якщо онлайн - включені камери, виключений звук учасників групи. Спостерігачі присутні з виключеними камерами та звуком.

4. Дотримання процедури. Супервізор керує групою, слідкує за дотриманням правил й, за нагальної потреби, має право видаляти учасників, які їх порушують.

5. Дотримання таймінгу. Супервізія починається вчасно. Учасники групи приходять вчасно (підключаються до конференції за 5 хвилин до її початку). Спервізор слідкує за дотриманням тривалості окремих етапів та всього процесу супервізії.

За результатами супервізії учасникам та супервізанту видаються відповідні сертифікати. 

Хочете отримати супервізію для медіаторів у індивідуальному чи груповому форматі? Напишіть нам Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.