Сімейна медіація? Ніколи!
Є така думка, що сімейна медіація - це медіація, яка працює тільки із розлученнями.
І негайно уява малює кризову комунікацію на підвищених тонах, емоційні розбірки, ірраціональні вчинки і непоступливість колишніх коханих у найпростіших питаннях. Очікувана реакція: «О, ні! Це не моє!».
Справедливості заради треба сказати, що сімейні медіатори працюють не тільки із розлученнями чи розривом стосунків, хоча з ними також.
Сімейна медіація в Україні - хто, коли і з ким?
Як правило до сімейних медіаторів звертаються пари, родини, близькі люди, які переживають певні нормативні і ненормативні кризи – складні ситуації, пов’язані із серйозними змінами, викликаними або еволюційним розвитком людей і стосунків або неочікуваними подіями.
Наприклад, планування і народження дітей або їх подорослішання і «виліт із гнізда», необхідність владнати ситуацію в сімейному бізнесі без загрози для стосунків, розлад комунікації і погіршення стосунків в парі, між батьками і дітьми, так звані «конфлікти поколінь», смерть близької людини і врегулювання питань спадщини. Причиною звернення до сімейного медіатора може бути також бажання узгодити підходи до виховання дітей, обрати садок, школу, поговорити про стратегію розвитку родини, планування і розподіл фінансів, догляд за батьками похилого віку.
Робота сімейного медіатора в умовах війни
Ознакою останнього часу стали звернення до сімейних медіаторів через роз'єднання сімей, спричинених цією жахливою війною.
Взагалі родина, сім’я – це прекрасна і потужна система, яка перебуває у постійному розвитку і змінах. Сімейна медіація допомагає запобігти конфліктам в цій системі, а якщо вони все ж сталися - знайти їх конструктивне вирішення, допомогти всім елементам системи пристосуватися до, іноді, неминучих змін, використавши енергію конфлікту для розвитку.
Іноді до сімейних медіаторів звертаються із дуже неоформленими запитами, на кшталт: «ми не готові розлучатися, проте точно знаємо, що так далі жити неможна» або «я сам (сама) не знаю чого хочу, боюсь починати розмову самотужки щоб не зіпсувати все».
Отже, фактично, медіатор взагалі, а сімейний особливо, – це фахівець із складних розмов між близькими людьми в ситуаціях, які потребують змін і прийняття зрілих і сталих рішень для всіх учасників.
Для того, щоб бути корисним в таких ситуаціях, сімейному медіатору треба багато специфічних, спеціальних знань.
Тренінги для сімейних медіаторів
Під час тренінгу з «Базових навичок СІМЕЙНОГО медіатора», який проводиться за участі керуючого партнера CMG Ольга Тютюн і Голови ГО «Центр допомоги сім’ї» Вікторія Ейдеміллєр, ви отримаєте знання про сімейну систему і особливості сімейних конфліктів і, як наслідок – особливості сімейної медіації. Ми поговоримо про особливості роботи з емоціями сторін і медіатора, приділимо увагу основам роботи з дітьми, розберемо особливості кейсів з домашнім насиллям.
Ви матимете можливість прокачати всі групи навичок медіатора «зміст-відносини-процес» в симуляціях сімейних кейсів, заснованих на реальних ситуаціях, отримаєте навик роботи в ко-медіації. Особливу увагу ми приділимо питанням запрошення сторін в медіацію, переговорам із дисбалансом сил, фінансово-майновим питанням і особливостям документування.
Приєднуйтесь, буде цікаво! Ми набираємо вже 10! ювілейний потік онлайн! Початок вже 27 березня!
Більше про програму https://simeynamediacia.onepage.me/
І ще пару слів про те, чому бізнес-медіаторам вартує розширювати свій діапазон і інструментарій, навчаючись сімейній медіації, а бізнесу поближче придивитися до потенціалу медіаторів, які пройшли в тому числі навчання сімейній медіації.
Ми пропонуємо розглянути три причини звернути увагу на цю сферу:
- багато великих корпорацій - є сімейними бізнесами і додаткові навички роботи з людськими стосунками, довірою і емоціями вам точно стануть в нагоді;
- де б ми не були і що б не робили, ми всі - родом із родини, глибоке розуміння функціонування сімейних систем, розуміння причин і періодичності виникнення сімейних криз може стати одним із факторів профілактики вигорання співробітників будь-якої організації;
- сімейні медіатори над чутливі. Вони приділяють багато уваги розвитку емоційного інтелекту, емпатії; у них гарно прокачані комунікативні навички і здатність до аналізу, вони володіють техніками управління своїми емоційними станами та емоційними станами інших, вміють підібрати "ключик" до складних людей в складних ситуація, стресостійкі, вміють працювати у команді. Це - незамінні якості не тільки для вирішення конфліктів, а ще і для їх запобігання в будь-якому середовищі, де є люди і людські стосунки.