Інфо

педагогіка партнерства

Партнерство - що це таке? Медіатори і педагогіка партнерства

Одна з прикмет нашого часу – це постійні розмови про партнерство. Ми так часто використовуємо це поняття. А що воно означає?

По-перше, ПАРТНЕРСТВО, це рівна позиція, положення партнера, того, хто бере участь з ким-небудь у спільній справі, занятті.

По-друге, ПАРТНЕРСТВО це узгоджені, злагоджені дії учасників спільної справи.

По-третє, ПАРТНЕРСТВО це взаємні відносини, контакти, основані на взаємовигідності та рівноправності.

По-четверте ПАРТНЕРСТВО, це форма співробітництва, що закріплюється договором про партнерство.

І, нарешті. по-п’яте, ПАРТНЕРСТВО це добровільна співпраця двох або кількох фізичних чи юридичних осіб, що беруть участь у спільних справах, проектах, програмах.

Отже, якщо підрезюмувати, ПАРТНЕРСТВО – це рівна позиція у спільній справі, злагоджені дії, взаємовигідні відносини, чіткі домовленості, закріплені усно чи письмово (краще письмово) і добровільна співпраця в спільних справах. Саме так, саме в повноті цих складових.

23 жовтня керуючий партнер CMG Ольга Тютюн провела воркшоп в Новопечерській школі на тему «Партнерство на роботі. Правила побудови».

Тридцять вчителів молодшої школи, які працюють на класах в парах, занурилися в роздуми про плюси і мінуси партнерства, про риси характеру, навички, умови, потрібні для роботи в команді і ті, які цьому заважають.

Група прийшла до цікавих висновків про те, що насправді у будь-кого явища є дві сторони. І партнерство не виключення. До прикладу, досвід (професійний і особистий) може бути як плюсом так і мінусом співпраці, надмірна активність – спроможна знехтувати кордони, а обережність у зближенні розцінена як пасивність.

Що ж робити? Говорити і домовлятися! І якщо складно самотужки, для цього існують МЕДІАТОРИ.

В форматі «світового кафе» вийшла плідна групова дискусія-дослідження. Результат – напрацьований своєрідний нарис «опитувальника» для майбутніх і теперішніх партнерів-вчителів, об’єднаних для роботи з конкретним класом. Цей «опитувальник» покликаний:

  • полегшити і організувати розмову перед початком співпраці (або для періодичної звірки налаштувань),
  • спонукати до обміну важливою інформацією ( в т.ч. щодо цінностей і професійних поглядів, і вподобань, особливостей вдачі і здоров'я, табу тощо)
  • побудові чітких правил взаємодії вчителів між собою (в т.ч. при виникненні розбіжностей або конфліктів) та
  • добрих людських професійних взаємин між ними.

Адже атмосфера дружності і взаємопідтримки в педагогічному колективі є такою привабливою! Її хочеться наслідувати. А діти, як відомо, є дуже чутливими до справжнього і найкраще навчаються на прикладах, а не на словах.

До речі, коли учасники обговорювали запитання, на які шукали відповіді під час воркшопу, лунала думка про те, що варто уточнити, що таке ефективна взаємодія колег? І народилися порівняння ефективності з такими поняттями як комфорт і безпека.

Саме так, на наш погляд, виглядає втілений у життя підхід – «Педагогіка партнерства», основними принципами якого є:

  • повага до особистості;
  • доброзичливість і позитивне ставлення;
  • довіра у відносинах;
  • діалог – взаємодія – взаємоповага;
  • розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);
  • принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).

Не словом, а ділом, як то кажуть!